torsdag, november 29, 2007

Cosmopolite på Soria Moria!?


Det var en riktig god nyhet som møtte meg da jeg åpnet postkassa i dag og fant Østkantavisa. Hovedoppslaget handler om at Soria Moria kan bli jazzscene - Cosmopolite er nemlig interessert i å flytte inn der. Jeg synes det er en svært god idé! Det er fryktelig frustrerende at Cosmopolite må kastes ut fra lokalene i Møllergata nå når de hadde fått det så fint og etablert med Belleville i underetasjen. 

Jeg er jo egentlig veldig glad i Soria Moria kino, men kinoer er det jo tross alt mange av i byen. Konsertsteder for jazz er det langt færre av. Og blir det kino på Ringnestomta, er det jo allikevel nært nok til at Sagene/Torshov-beboerne ikke mister muligheten til å gå på kino ti minutter unna hjemmet sitt.

Å få en jazzscene blir virkelig en berikelse for bydelen! Jeg håper inderlig at dette blir en realitet. (Og lover å gå OFTE!) Nå håper jeg Soria Moria synes det er en god idé også.

(Bilde lånt fra byarkivets hjemmesider)

Ingen kommentarer: