tirsdag, desember 20, 2005

Nøtteknekkeren 19.12

Nok en årlig tradisjon - Nøtteknekkeren i operaen med nasjonalballetten. Kjempefin oppsetning som vanlig. Tsjaikovskij var virkelig en hit-machine! Blomsterfeene er så vakre... og de bittesmå barna er så søte i sine blå tutuer.

Det som ikke var så bra, var en gjeng som satt på samme rad som meg. En av dem, en ung mann, satt og snakket under absolutt hele forestillingen. Ikke hvisking - men snakking, med relativ høy stemme. Da blomstervalsen kom, som han tydeligvis hadde hørt før, plystret og sang han med. Og etterpå sa han med høy stemme "Ja, nå har jeg jammen vært i operaen gitt!". og jeg som var overbevist om at han trodde han var på fotballkamp..

(dette har ingenting med snobberi å gjøre - jeg synes bare det er dumt at en voksen mann sitter og prater høyt, mens salen er full av småbarn som faktisk er helt stille og følger med på forestillingen. Hvem er smartest?)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sånt sjokkerer meg hver gang jeg opplever noe lignende. Voksne mennesker burde ha mer vett og folkeskikk.

En gang jeg var på kino, ringte det i en mobil, noe som er frekt nok, men damen ved siden av meg tok mobilen sin da det ringte og ropte ut en samtale:
"Ja, det bråker kanskje litt. Jeg er på kino, skjønner du."
"Neida, det går bra. Jeg må bare snakke litt høyere".
"Til middag? Pasta, kanskje?" Osv.

Det er arrogant og selvopptatt å snakke, synge, prate i telefonen på et arrangement folk har betalt for å se.

Fres og fnys.

Bach - Beegees sa...

Haha, "jeg må bare snakke litt høyere"... Unbelievable.