søndag, november 26, 2006

Nok en gang....

... har det vært spørsmål om årsaken til denne temmelig nerdete bloggens eksistens. Og nok en gang forklarer jeg det:

*Jeg har en stor privat platesamling - og har presset en del av denne inn på en iPod.
*Jeg har via jobben tilgang til en platesamling med et femsifret (snart sekssifret) antall plater - og har presset en del av disse inn på en annen iPod.
*Hver dag går jeg til og fra jobb mens jeg hører på en av de to ovennevnte iPoder - på random play, det vil si at jeg ikke har kontroll over låtrekkefølgen.
*I og med at jeg også (nokså ukritisk) har lagt inn en del samleplater av ymse slag, er sjokket like stort for meg - som for dere lesere - når låter som "Friendly" med Skorgan/Teigen dukker opp mellom en Charlie Parker-låt og en koral fra en Bach-kantate.
*Jeg har et behov for å systematisere og dokumentere. Derav yrkesvalg.
*Jeg synes det er dumt at disse låtlistene bare skal forsvinne ut i intet. Man ser enkeltlåter på en helt annen måte når de etterfølges av noe helt annet. Sånt må man sette pris på, og bevare for ettertiden. Ergo: Denne bloggen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Derfor spør jeg: har du 'last.fm'-profil der musikken du hører på ipodene blir systematisert? Hadde vært artig å se :)

Bach - Beegees sa...

Nei, har ikke somla meg til å gjøre det ennå. Prøvde i fjor, men den gang funka det ikke på mac, og da ga jeg opp :-D

Anonym sa...

Jeg har mac og her funker det som en drøm ;)