tirsdag, juni 26, 2007

Gårsdagens innkjøp

Ah. Jeg sjekket ut salget jeg nevnte tidligere. Egentlig hadde jeg lyst på alt, men mye hadde jeg fra før, og det er grenser for hvor mye penger man kan bruke når man snart skal på ferie. Men jeg endte i allefall opp med disse:



Magdalena Kozena "Lamento", der hun synger eldre og yngre Bach'er. Denne har jeg tenkt på og hørt på lenge. Reinhard Goebel og Musica Antiqua Köln. Nydelig.




Händel-kantater med den samme Magdalena, under ledelse av Marc Minkowski.





Nydelig innspilling av Griegs g-mollkvartett, Sibelius d-mollkvartett og et verk av Carl Nielsen.






Ingen kan synge "Im wunderschönen Monat Mai" like følsomt som Ian Bostridge, men Fritz Wunderlich har gjort Dichterliebe veldig bra han også. Denne er fra 1966.





Diverse Schubertlieder med tekster av Goethe, med mesteren Fischer-Dieskau. Klassiker.












Tsjajkovskijs Årstidene er vakre små klassiske perler for klaver. En for hver måned.








Også en klassiker helt til slutt; Ferenc Fricsays innspilling av Verdis Requiem.










Ingen kommentarer: