tirsdag, juli 03, 2007

Noen innkjøp


Når man er på ferie i en liten by og kommer over en slags platebutikk, eller i allefall en butikk som selger stereo og mobil og KANSKJE har noen plater, lønner det seg å ta en titt. Det hender nemlig at de selger ut bra ting veldig billig, fordi de ikke aner hva det er. Jeg opplevde dette sist lørdag... I en butikk i Kragerø hadde de et stativ med vanlige Naxos-plater, og et eget lite stativ med salgsplater - det meste var fra Naxos der også. "1 for 49, 3 for 99" stod det på plakaten. Jeg bladde igjennom, og plutselig fant jeg noen plater som går for fullpris i andre butikker... Jeg spurte damen i disken om den prisen gjelder alle platene i stativet, og hun sa "ja, det gjør det!" - og dermed fikk jeg altså tre fullprisplater for tilsammen 99 kroner. Jeg har nesten litt dårlig samvittighet. Men jeg spurte og hun sa jo ja!? En av platene var Quatuor Mosaïques innspilling av Beethoven-kvartetter, en annen var Casals-kvartettens innspilling av Arriaga-kvartetter.. og den tredje sier jeg ikke om, ettersom en av dere skal få den i bursdagsgave.

Ingen kommentarer: