tirsdag, juli 10, 2007

Sommerfavoritter


Hver sommer kommer det samleplater som skal være det ultimate sommer-soundtracket. Noen låter er gjengangere hvert eneste år. Og noen er alltid helt malplasserte. Selvfølgelig, det er jo subjektivt - det kommer helt an på hva den som satte sammen samlingen synes er sommermusikk. Men ÅÅÅÅÅ, hvorfor må de putte inn Belinda Carlisle, Michael Bolton, Climie Fisher og "daaaamn, I wish I was your loooover" - hva er sommerlig med døll åttitallsmusikk? Særlig når det finnes så mye BRA åttitallsmusikk!? Og hvorfor tar de "Jävel på kärlek" med Glenmark, Eriksson & Strömstedt når "Hon är min" er SÅ mye bedre? (jeg sikter forøvrig til den nye "Sommerflørt"-platen fra p4)

Nei, gi oppgaven til meg. Jeg setter GJERNE sammen det perfekte sommerplaten, HELT GRATIS, og lager med glede minst én for hver genre. En klassisk. En jazz. En retroplate med Henry Mancini. Og en pop.

Hvis noen plateselskapmennesker leser dette, vet dere hvem dere skal kontakte til neste år.

Når jeg bare får tenkt meg om, skal jeg lage en passende liste her i bloggen også.

Ingen kommentarer: