torsdag, oktober 27, 2005

Plater jeg hørte torsdag 27.10.05

Høydepunktene var selvfølgelig de tre Dollie-platene vi fikk inn i dag, så jeg kastet meg over dem:
*Dollie "Første akt" (1980): Kjempefin plate, debut-plata deres, kom da de var 17. Her finner vi Under Snø, Det var engang, Være eller ikke være, Smil, Hypnotisert..
*Dollie "Dollies dagbok" (1981): Nummer to, inneholder Janteloven, Heltidspappa, 1984, Rebecca, Jeg vil ha det sånn.. også kjempefin!
*Dollie "Rampelys" (1982): Her er en av mine favorittlåter; På Gang Igjen". For Evig er også kjempefin.. ellers er det nok denne jeg har hørt minst på. Litt annet lydbilde.

Ellers:
*"Virtuoso timpani concertos" - en plate med konserter for pauker (!) og orkester skrevet av 1700talls-komponister. At pauker er et melodiinstrument har jeg aldri trodd, og jeg er fremdeles ikke overbevist.. Fin musikk, men meget underlig med denne dundringen som overdøver orkesteret til tider altså.

Ingen kommentarer: