torsdag, oktober 06, 2005

Tips: Bra musikk på tilbud

http://www.cdon.com har et par bra tilbud for tiden. De selger mange Blue Note-plater for 59 kroner stykket - det er nesten halv pris i forhold til dagens midprice i butikkene. Alle de gamle klassikerne er der, så nå lønner det seg å fylle på med det man ikke har. Selv bestilte jeg to plater med Bud Powell, en Blue Mitchell, en Horace Silver og en Freddie Hubbard.
De har også tilbud på klassiske dobbeltplater fra Philips. Disse koster vanligvis 159, men nå er prisen 79. Dessverre er det meget lite info om hva slags innspillinger det er snakk om, men her er en fremgangsmåte: Det står nemlig, om enn litt kryptisk, hva slags platenummer platen har. Og om man googler dette platenummeret på denne måten (med hermetegn altså): "456573-2", så får man alltids et eller annet treff der det står utøver (jeg fikk treff hos et dansk bibliotek..). Og deretter kan man gå til http://www.gramophone.co.uk og registrere seg der (gratis), så kan man søke opp anmeldelser i Gramophile, databasen deres. Kanskje tungvindt, men da får man i allefall en viss peil på om det er en anbefalt innspilling eller ikke. Og til 79 kroner for en dobbelt-cd er det virkelig verdt researchen! Jeg endte opp med å bestille Petite Messe Solenelle av Rossini, Dvoraks requiem, en samleplate med Anne-Sofie von Otter, og en plate med samtlige trioer av Brahms. Noen av disse trioene har jeg fra før, men det er kult å ha flere innspillinger.

Nå gleder jeg meg til å få pakke i posten!

Ingen kommentarer: