torsdag, oktober 27, 2005

Dollie!

HURRA!! Gjett hva som har kommet på cd etter 25 år! De tre første platene til Dollie! Meget etterlengtet. Jeg har alle på LP, men nå kan jeg legge dem inn på iPoden min også! De var bare 17-18 år da disse platene ble spilt inn, men de viste en stor musikalsk modenhet allerede da. Kjempefine melodier og vakre arrangementer, og småsinte kvinnesaks-tekster... Tostemte gitarsoloer ved Pete Knudsen og rocke-sax fra Knut Riisnæs... Dette var før fillene ble knyttet i håret. Dette var da Ingrid Bjørnov hadde enorme briller og ikke var så ulik Elton John der hun hamret løs på flygelet. Rebecca, Janteloven, Smil, Under snø, Sov søtt lille mann..

Dette er rett og slett nydelig musikk - ANBEFALES!!!

2 kommentarer:

Mari sa...

Næmmen DETTE gleder jeg meg til å få kloa i! Og ser at Rock vs opera også er ute på cd nå, det var godt. Jeg hadde en litt mislykka opplevelse med å kjøpe musikkfilene i en nettbutikk og brenne dem til cd. En av sangene er hakkete, en annen kom med to ganger, og da jeg ville gjøre et nytt forsøk på å lage den ultimate bilturplata, var filene allerede vekk. Så jeg vil nok ikke ha dårlig samvittighet om jeg brenner dem fra en lånt cd neste gang!

Bach - Beegees sa...

nei, du har jo saktens betalt for dem! Personlig er jeg ikke så hypp på hverken Rock vs opera eller noe av det de har gjort senere, men hurra for at ting blir tilgjengelig igjen!