tirsdag, oktober 18, 2005

Stevie Wonder....... A TIME TO LOVE....

Stevie Wonder er tilbake! Og da mener jeg Stevie Wonder fra 70-tallet! Ikke den billige etterligningen som sang "I just called.." på åttitallet. Nei, Stevie er tilbake i sin gamle (unge) form, og det kan bevises med utgivelsen "A time to love". Denne plata skulle egentlig slippes i fjor vår, da han turnerte Europa og spilte flere av sangene. Av ukjente grunner ble plata stadig utsatt, men denne uka dukket den endelig opp. HURRA!

Jeg opplevde han live på fine Stockholm Stadion (bygd til OL 1912) i fjor sommer, og det var uten tvil mitt livs konsertopplevelse. Stevie i solnedgang og mild bris, i TRE timer - og det var ikke et sekund for mye. Tårene fosset flere ganger, helt fra første tone i første låt, fordi han valgte å begynne konserten med min yndling blant alle - "Golden Lady" fra Innervisions.

Den nye plata får gode kritikker i avisene. Jeg hører gjennom den for andre gang akkurat nå, og er veldig fornøyd så langt.

Stevie Wonder er gudfaren for alt som kan krype og gå av dagens R&B/soul. (Hør på stemmen til Mary J Blige for eksempel - hun kopierer Stevies oppover-vibrato) Det er så bra at han har kommet tilbake for å fortsette å vise alle sammen hvordan det skal gjøres!

Hvis du ikke har hørt mye på Stevie i ditt liv, begynn med platene Innervisions, Fullfillingness' first finale, Talking Book og Songs in the key of life, så er du godt i gang.

Ingen kommentarer: