lørdag, mars 08, 2008

Låter som ligner VELDIG på hverandre

Og nå når jeg nærmer meg slutten på Bowie for denne gang og hører gjennom Hunky Dory, husker jeg plutselig noe jeg har tenkt på en stund:

Rundt 1999-2000 var det en låt som ble spilt mye i p3 - nemlig Emiliana Torrinis "Unemployed in summertime".


Det jeg derimot IKKE kan huske, er om den ble koblet opp mot Bowies "Quicksand", om den offisielt var basert på denne, eller om det er tyveri.



Men det kan hende det er bare jeg som er sløv. Jeg skal ved første anledning sjekke om Bowie har fått credits i coveret til Torrini.

Update: Jeg er ikke sløv - det er mistenkelig likt - og Bowie har ikke fått credits i Torrinis cover.

1 kommentar:

Anonym sa...

Da kan jeg fortelle at jeg har sjekket TONOs registre, og David Bowie står faktisk oppført som låtskriver sammen med Emiliana Torrini og Francis White.

Med andre ord: Denne kan strykes fra mistenkelig likt-lista. :-)