lørdag, mars 08, 2008

Supertilbud


Plateselskapet Harmonia Mundi (som jeg har skrevet om før) feiret nylig 50årsjubileum, og i den forbindelse ga de ut en boks med 30 cder til den nette sum av ca 450 kroner. Disse platene inneholder en god del av deres utgivelser, store og små verker i sin helhet, og det er spredt i tid fra tidlig renessanse til vår tids musikk. Den er delvis utsolgt i butikkene - men jeg oppdaget at cdon.com har den fremdeles (søk på "harmonia mundi"). De leverer kjapt - min ankom to dager etter at jeg bestilte den. Denne boksen har jeg anbefalt til flere som vil ha en "startpakke" i klassisk musikk - og den er mye bedre enn slike billige highlights-varianter fordi det er hele verk - ikke bare utdrag - og det er kjente utøvere og gode innspillinger som er utgitt tidligere. Bachs Matteuspasjon med Herreweghe fra 1984, Schumanns "Frauenliebe und leben" med Bernarda Fink, Brahms' vakre klarinettsonate nr. 1, Hugo Wolfs Goethe-lieder, alle balladene til Chopin... osv. ANBEFALES!

4 kommentarer:

Håvard sa...

Takk for tipset!

Jeg fryder meg over min Harmonia Mundi-boks! Herreweghes Mattheuspasjon var den første jeg hørte, og har alltid hatt lyst på den. Mye spennende ellers også! Har alltid likt HM's utgivelser.

Takk for en inspirerende blogg!

Bach - Beegees sa...

Ja, den er flott. Kontratenor-messig foretrekker jeg den nyere versjonen til Herreweghe med Andreas Scholl (istedet for René Jacobs som synger altpartiene i 84-utgaven), men ellers er den absolutt bra nok.

HM har veldig mye fint, helt enig.

Britt Åse sa...

http://hagenphytta.blogspot.com/

2008/03/musikk-musikk-

musikk-musikk.html


Nå forsøkte jeg å dele opp lenken så den skal vises i posten. Anyways - rosehilsen til deg i min blogg :-).

Bach - Beegees sa...

britt Åse: Morsomt! :)