søndag, juli 06, 2008

Oppsummering


Jeg jobber stadig med mitt plateprosjekt. Ingen detaljert gjennomgang i dag, men følgende komponister kan i allefall nevnes som unnagjort:

  • Franz Liszt - hadde veldig lite av han - kun én pianoplate... Note to self: Skaff noe av orgelmusikken hans.
  • Wagner - Tristan og Hollenderen i sin helhet, og bare utdrag fra Ringen på én cd.. Litt tiltak å kjøpe hele samlet. Mye penger på en gang. Og frykt for å velge feil innspilling.
  • Verdi - La Traviata naturligvis, et høydepunkt i denne runden. Maskeballet, Otello, diverse operakor... men hvor er Otello? Nabucco? Il Trovatore? Rigoletto? Man får avdekket mangler ved en slik gjennomgang, det er bra.
  • Clara Schumanns klavermusikk
  • Offenbachs Orfeus i underverdenen
  • Cesar Francks fiolinsonater as we speak, og da blir det straks Francks orgelmusikk også. Det gleder jeg meg til. Nydelig!
Jazz har jeg "ignorert", er stadig på B (alfabetisk), Art Blakey om jeg ikke tar feil. Vil gjerne fortsette her også!

Pop... Mye veldig forskjellig. Lori Carson, Joe Cocker, Eric Clapton, Cloroform, Bill Champlin, Chicago (60talls, 70talls, og 80talls). Straks Elvis Costello!

Ingen kommentarer: